"Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare” Projesi Okulumuzda Başlamıştır

İklim değişikliği, günümüz dünyasının karşı karşıya olduğu en önemli sorunlardan biridir. Bu sorunun çevresel, ekonomik, toplumsal ve bireysel boyutlarıyla yaşamımızın her alanında etkileri hissedilmektedir. Bu nedenle çevre bilinci yüksek bireyler yetiştirmek, yalnızca bugünün değil yarının da sorumluluğudur. Millî Eğitim Bakanlığının Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve İklim Değişikliği Eylem Planı doğrultusunda “Çevre, Afet, Risk Azaltma ve Eğitim Projesi (ÇARE)” kapsamında hazırlanan bu çalışma, ilkokul öğrencilerimizin çevre ve iklim okuryazarlığı ile afet bilincini küçük yaşlardan itibaren kazanmalarını hedeflemektedir.

Dünyamızın karşı karşıya olduğu iklim krizi ve çevresel sorunların her geçen gün arttığı bu dönemde, çocuklarımızın bilinçli, duyarlı ve çözümün parçası olabilen bireyler olarak yetişmesi en büyük önceliğimizdir. Amacımız, öğrencilerimizin sadece bilgi sahibi olmalarını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda sürdürülebilir yaşam pratiklerini benimseyen, doğal kaynakları koruma sorumluluğu taşıyan ve çevresel sorunlara karşı çözüm odaklı düşünebilen bireyler olmalarını desteklemektir.

Bu kapsamda, Bakanlığımızın İklim Değişikliği Eylem Planı’nda belirlenen yedi temel başlık etrafında kapsamlı bir yapı oluşturulmuştur. Bu başlıklar;

  • eğitim kurumlarında farkındalık ve bilinçlendirme çalışmaları
  • iklim değişikliği kaynaklı afetler ile bunlara karşı alınabilecek önlemler
  • enerji verimliliği ve tasarrufu
  • su kaynaklarının korunması
  • hava, su ve toprak kirliliği
  • geri dönüşüm ile sıfır atık uygulamaları
  • iklim değişikliğinin çevre ile halk sağlığı üzerindeki etkileri

Her bir ana konu için, öğrencilerin farklı öğrenme stillerine hitap edecek, onların aktif katılımını teşvik eden, yaparak yaşayarak öğrenmeye ve keşfetmeye dayalı öğrenme prensiplerine uygun olarak sınıf içi, sınıf dışı ve atölye etkinlikleri titizlikle geliştirilmiştir. Etkinliklerin her biri, öğrencilerin yaş grubu, gelişim düzeyi ve içinde bulundukları çevresel bağlamlar göz önünde bulundurularak pedagojik esaslara sıkı sıkıya bağlı kalınarak yapılandırılmıştır. Bu çalışmalar aracılığıyla ilkokul öğrencilerinin; çevre ve iklim değişikliği konularında derinlemesine bilgi edinmeleri, doğal kaynakların korunması ve verimli kullanılmasına yönelik bilinç geliştirmeleri, afetlere hazırlık ve risk azaltma konularında farkındalık kazanmaları, çevresel sorunlara karşı eleştirel düşünme ve çözüm odaklı analiz becerilerini geliştirmeleri, nihayetinde ise toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eden, çevreye duyarlı bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir. Bu kılavuzun, çevre ve iklim okuryazarlığını artırarak yeni nesillerin daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir dünya kurmasına katkı sağlaması beklenmektedir.

Amaç:

Bu kılavuz ile öğrencilerin;

• İklim krizi ve nedenleri hakkında farkındalık geliştirmeleri,

• İklim değişikliği konusunda bilinçli bireyler olarak sorumluluk almaları,

• Küresel ve yerel ölçekte iklim değişikliğinin etkilerini tanımaları,

• Afetlere hazırlık ve risk azaltma konularında farkındalık kazanmaları,

• Sahip olduğumuz doğal kaynakları tanıyarak nasıl korunacağına yönelik bilgi edinmeleri,

• Çevresel sorunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde sorumluluk alarak çözüm önerileri sunabilmeleri amaçlanmaktadır.

Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin yaş ve gelişim düzeylerine uygun etkinliklerle iklim krizine karşı duyarlı, bilimsel düşünen ve çevresel sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir.

01-10-202501-10-202501-10-202501-10-202501-10-202501-10-2025



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi